Σήμερα έχω τη χαρά να σας συστήσω μέσα από αυτή τη συνέντευξη τη καινούρια συνεργάτη του workingmama.gr. Είμαι σίγουρη ότι τα άρθρα της θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση καθημερινών δυσκολιών των παιδιών μας ενισχύοντας δραστηριότητες που οξύνουν την συναισθηματική και εκπαιδευτική νοημοσύνη τους! Ας την γνωρίσουμε λοιπόν καλύτερα…
- Θα ήθελα να μας πεις λίγα πράγματα για σένα.
Πρωτίστως θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την φιλοξενία στο working mama.gr όπου με χαρά διαπίστωσα ως μαμά και εκπαιδευτικός την εξαιρετική προσπάθεια σας. Eίμαι η Ξένια Χαμτζάκη μητέρα, εκπαιδευτικός και ιδιοκτήτρια του Παιδαγωγικού Εργαστηρίου Ξάνθης ενός πρότυπου εκπαιδευτικού και θεραπευτικού κέντρου. Σπούδασα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και πολύ σύντομα ξεκίνησε η ενασχόληση μου με την ειδική αγωγή. Στην προσπάθεια μου να προσεγγίσω πολύπλευρα τον ΄κόσμο΄ ενός παιδιού εκπαιδεύτηκα σε προγράμματα όπως η Πολλαπλή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση, Γιόγκα για παιδιά με Αυτισμό και ειδικές ανάγκες, Μουσικοκινητική Αγωγή, Ανάλυση παιδικού Ιχνογραφήματος κ.α. Πιστοποιήθηκα σε τεστ ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών όπως το Αθηνά Τεστ και το Λογόμετρο, συνεχίζοντας ακόμα και σήμερα αδιάκοπα την παρακολούθηση σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων.Στο χώρο της ειδικής αγωγής αλλά και γενικότερα της εκπαίδευσης η συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση, μας βοηθάει να εισχωρήσουμε πιο εύκολα στον κόσμο των παιδιών ανακαλύπτοντας τα χαρίσματα κάθε παιδιού, άλλωστε όπως εύστοχα αναφέρεται σε μια φράση <<Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει>>
2. Ποια ήταν η αφορμή που επέλεξες να ασχοληθείς με αυτό το πολύ ευαίσθητο αντικείμενο;
Θεωρώ πως η αφορμή να ασχοληθεί κάποιος με την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση πρέπει να είναι μόνο θέμα εσωτερικής ανάγκης. Ποτέ δεν θα μπορούσα να δω την ειδική αγωγή καθαρά σαν επάγγελμα. Η σωστή αξιολόγηση ενός παιδιού εμπεριέχει εκτός από γνώσεις, αγάπη, παρατηρητικότητα, έγκαιρη παρέμβαση αλλά και άψογη συνεργασία με τους γονείς. Όλα αυτά καταλαβαίνεις πως απαιτούν χρόνο ενδιαφέρον και υπομονή. Ο ερχομός της κόρης μου ωστόσο επισφράγισε την απόφαση μου να αφοσιωθώ σε αυτό και να το εξελίξω.
3. Ποιο ήταν το όραμα σου όταν δημιούργησες το Παιδαγωγικό εργαστήριο και τι υπηρεσίες προσφέρετε;
Η αρχική μου σκέψη ήταν να μπορέσω να δημιουργήσω ένα χώρο που θα ενώναμε την εκπαίδευση και την ειδική αγωγή μέσω πολυαισθητιριακών ερεθισμάτων. Στόχος μου ήταν και είναι η διαφοροποιημένη προσέγγιση κάθε παιδιού με βάση τον προσωπικό και μοναδικό μαθησιακό του τύπο. Δίνοντας έμφαση στην ολόπλευρη ανάπτυξη μέσω κινητικών, γλωσσικών, λογικομαθηματικών, μουσικών αλλά και χωροταξικών δραστηριοτήτων επιδιώκοντας να εντοπίσουμε τις δυσκολίες και τα χαρίσματα του παιδιού ώστε να μεταβάλουμε το πρόγραμμα εκπαίδευσης και παρέμβασης του έγκαιρα και ουσιαστικά. Όλα τα παραπάνω φυσικά πραγματοποιούνται με την πολύτιμη βοήθεια των συνεργατών μου που μοιραζόμαστε μαζί αυτό το κοινό όραμα. Δουλεύουμε συνεργατικά δημιουργώντας την διεπιστημονική ομάδα που βρίσκεται δίπλα σε κάθε παιδί αλλά και αρωγός στην εκπαιδευτική και προσωπική του εξέλιξη.
Οι υπηρεσίες που παρέχονται στο Παιδαγωγικό εργαστήριο είναι λογοθεραπεία, ειδική διαπαιδαγώγηση, προγράμματα πρώιμης παρέμβασης αλλά και προγράμματα δίγλωσσων μαθητών.
4. Πες μας λίγα λόγια για τα προγράμματα δίγλωσσων παιδιών.
Στόχος των συγκεκριμένων προγραμμάτων είναι να καλυφθούν τα μαθησιακά και γλωσσικά κενά των παιδιών που δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική, να βελτιωθεί η χρήση της Ελληνικής γλώσσα και κατόπιν να μπορούμε να προχωράμε στην ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών. Τα προγράμματα αυτά βοηθούν τους μαθητές στην κοινωνικοποίηση τους καθώς ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους, εκφράζονται καλύτερα, παίρνουν πρωτοβουλίες, βελτιώνεται ο γραπτός τους λόγος και παρουσιάζουν σημαντική εξέλιξη στο σχολείο και όχι μονό.
Σημαντικό είναι να αναφέρουμε εδώ ότι στους μαθητές με μητρική γλώσσα τη Τουρκική γίνεται λογοθεραπευτική παρέμβαση από την συνεργάτη μου Λογοθεραπεύτρια Φατμά Τσομπάν στη Τουρκική γλώσσα όπου αυτό κριθεί απαραίτητο.
5. Έχουν αυξηθεί τα παιδιά που χρειάζονται την βοήθεια ειδικού και αν ναι που πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό;
Πριν κάποια χρόνια η χαμηλή απόδοση στο σχολείο αποδίδονταν αποκλειστικά στην έλλειψη ενδιαφέροντος ή κινήτρου. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει αντιληπτή η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και παρέμβασης. Μη διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να κρύβονται πίσω από κάποια δυσκολία που αντιμετωπίζει ένα παιδί, τη χαμηλή του απόδοση, ακόμα και προβλήματα συμπεριφοράς ή κοινωνικοποίησης. Οι μαθησιακές δυσκολίες, αν παραμείνουν αδιάγνωστες και χωρίς παρέμβαση, ακολουθούν το άτομο σε ολόκληρη τη ζωή του και δυσχεραίνουν την καθημερινότητά του. Αντίθετα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αν αντιμετωπιστούν σωστά και έγκαιρα, θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους με επιτυχία.
Μπορείτε να δείτε την εκπαιδευτική δράση του Παιδαγωγικού εργαστηρίου εδώ.
Μπορείτε να δείτε και άλλες συνεντεύξεις εδώ!
Μην ξεχάσετε:
να κάνετε like στη σελίδα του blog στο facebook
να με ακολουθήσετε και στο Instagram
για να μαθαίνετε όλα τα νέα μας!